Volebný monitor
Monitoring kandidátov na prezidenta prebiehal nepretržite od 1. januára 2019. Analyzované dáta boli zbierané na sociálnej sieti Facebook z profilov tých 15 kandidátov, ktorí v riadnom termíne odovzdali petičné hárky na kandidatúru na prezidenta SR. Pre účely jednotlivých výstupov boli následne volené konkrétne časové úseky a profily kandidátov. Je nutné podotknúť, že v prípade Mariána Kotlebu išlo o najväčšiu fanúšikovskú stránku Marián Kotleba – kandidát na prezidenta Slovenskej republiky, ktorá však bola najrelevantnejším zdrojom dát, keďže samotný kandidát nemá na Facebooku žiadny oficiálny profil. Na zber dát bola použitá platforma blbec.online, prostredníctvom ktorej bolo zachytených a okódovaných celkovo 1935 príspevkov na 15 facebookových stránkach. Kódovanie prebiehalo formou priraďovania značiek pod jednotlivé príspevky. Aby sa predišlo subjektivizácii či prípadnej zaujatosti, pri kódovaní príspevkov sa striedalo desať analytikov a analytičiek. Analytici sa zameriavali na niekoľko vymedzených kategórií – forma, téma, obsah, emočné zafarbenie a zdroj (v prípade, že bol k príspevku pripojený webový odkaz). Okrem toho platforma zaznamenávala aj počty interakcií, počty komentárov a počty zmazaných komentárov. Kategória forma zohľadňovala typ príspevku, tzn. fotografia, album, link, video a status. V tejto kategórii sa sledoval počet a typ jednotlivých príspevkov. Všeobecné témy príspevkov boli zaradené pod domácu politiku, zahraničnú politiku, kombináciu domácej a zahraničnej politiky, voľby a iné. Kategória obsah zahŕňala niekoľko podkategórií – sebaprezentácia, hodnoty, kampaň, štátne orgány, sociálna spravodlivosť, kauzy a svet. Tie boli pri každom príspevku bližšie špecifikované. Špecifikácie neboli vytvárané dopredu, ale vychádzali priamo z komunikovaných obsahov jednotlivých príspevkov. Analytici po prečítaní príspevku pridelili podkategóriu a v rámci nej vytvorili heslo, ktoré bližšie popisovalo obsah facebookového vyjadrenia kandidáta (napr. sebereprezentácia – podpora od známych osobností, hodnoty – politická kultúra, voľby – výzva voliť). V kategórii zaoberajúcej sa emóciami bolo sledované emočné ladenie príspevku. Zafarbenie príspevkov bolo definované ako pozitívne, negatívne, neutrálne a zmiešané. Zisťovalo sa, či kandidát komunikuje pozitívne odkazy (napr. najčastejšie pri sebareprezentácií) alebo negatívne (napr. napadnutie iného kandidáta), alebo sa snaží o emočne neutrálny, vyrovnaný odkaz (napr. kde a kedy bude debatovať). Pomôckou pri hodnotení bolo použitie veľkých písmen, interpunkčných znamienok (otáznikov, výkričníkov atď.), smajlíkov alebo voľba slov s určitým sémantickým významom, prípadne ich opakovanie. Najväčšiu váhu malo celkové vyznenie príspevku po jeho prečítaní.